"A Namco tekken sorozata 1994 nyarán indult el a világot maga alá gyűrő, hódító utján;először persze csak a játéktermekben, majd egy évvel rá 1995 márciusában követte a japán, majd novemberben az amerikai és európai Playstation konverzió is.
A Tekken (1) azon kevés verekedős játékok közé tartozik, amik mai szemmel is megállják a helyüket. Bár a karakterválasztó képernyőn látható arcok így 10 évvelkésőbb már karikatúráknak tűnhetnek, akkoriban ez a játék volt az ász ! Fetrengtünk az akkor még szinte sehol nem látott kezdő és vége animoktól, és valljuk meg, még mai szemmel is igen tetszetős a game. Változatos hangulatos háttereket kaptunk (például a stadion, ahol a nagy kivetítőn kicsiben láthattuk a küzdelmet), a Namco lefektette buffering technológián alapuló kombórendszert, voltak fogások, lehetet kombózni, és ami a legfontosabb: a Tekken sorozat legmeghatározóbb figurái is mind ebben a játékban (T1) debütáltak. Alapban választható volt Kazuya Mishima, Marshall Law, Nina Williams, King, Yoshimitsu, Paul Phoenix, Jack, Michelle Chang, és ehhez még hozzájöttek az ˝ikerkaraktereknek˝ kiáltott sub-boss-ok: Anna Williams, Kuma, Ganryu, Prototype Jack, Lee Chaolan, Kunimitsu, Wang Jinrey, Armor King. Volt két titkos szereplő is, az első, az első Iron Fist Tournament főellensége Heihachi Mishima, illetve kevesen tudták, de ha maximumra pörgettük ki a játék elején a Galaga-t, játszhatóvá vált Devil Kazuya is, ami már előre jelezte a sztori folytatásának irányát. Az első Iron Fist Tournamentet egyébként MishimaZaibatsu mögött álló pénzügyi csoportosulás vezetője hírdette meg. Heihachi Mishima hatalmas pénzjutalmat és hírnevet ígért annak, aki legyőzi őt, a harcosok pedig elkezdtek özönleni a világ minden tájáról.
Igazi kirívó hibát még mai szemmel sem találni a játékban, talán vsak a command list, és a játékmódok, játéklehetőségekszámszerűkorlátozottsága, illetve néhány ma már alap opciónak számító beállítási lehetőség hiányát lehet felróni. Persze ne keressünk a kákán is csomót: imádtuk minden porcikáját, és nagy hamar népbetegség lett belőle. Bár egyes számítógépes magazinok konzol rovatában olyasmiket is olvashatunk, hogy a Tekken már nem is verekedős játék, hanem szimulátor, és milyen idegesítő, hogy egyes fogásoknál kiveszi a gép az irányítást, és egy másik kameranézetből nézhetjük végig a jelenetet."(576Konzol írása) |